Express Gunung Tahan ( Merapoh – Kuala Part 1

Segalanya bermula di sini.

Perjalanan kami ke Taman Negara Merapoh mengambil masa dalam 4 – 5 jam..Ustaz Nan drive van dia ke sana.

11 April 2015 : seawal jam 4 pagi ak dikejutkan oleh kawan kawan yg lain utk siap sedia bagi melakukan misi kami ini.

Guide : Ustaz Nan

Sweeper : Abg Zack

0500 am : kami memulakan perjalanan dari Kuala Juram menuju ke Lata Luis. Kami akan singgah solat di Lata Luis.

0900 am : Tiba di Kem Kor, breakfast roti dan coklat choki2 seingat aku.Dan sedikit air electrolytes brand Hammer Nutrition.

1000 am : Perjalanan diteruskan menujuk ke kem kubang, untuk naik ke sini trek paling mencabar, pangok tak ingat. Kami berjaya buat 45 minit mendaki tanpa henti.

1045 am : Tiba di Kem Kubang dan bergamba sikit..

1200 pm : kami tiba di bonsai, perjalanan yg sgt penat..rehat kejab utk makan tengahhari nasi kami masak malam semalam, malangnya makan nasi byk semut oii semut merah aduhhhhh..

1400 pm : Alhamdulillah tiba di Puncak Gunung Tahan..

setelah selesai solat zohor,rehat dan bergambar, kami meneruskan perjalanan ke kem padang yakni ke Gunung Gedong..Kat sini view memang terbaik..Perjalanan ke Gedong kami telah menerima hujan lebat dan petir sabung menyabung..Sejuk sangat sepanjang trek tak nampak depan, kabus tebal..Yang dengar hanya suara saja..Otw ke Gedong ni ak dah tgok kawan2 ak mula lemau dan penat..

1730 pm : Tiba di Gunung Gedong.Subahanallah lepas hujan berhenti, Cantik sangat atas ni, Allah saja tahu betapa sempurna ciptaanNya..Allahuakbar..

masing – masing isi perut dan tenaga sebab perjalanan ke kem teku sangatlah jauh..Masak megi je dan minum air hujan..

1900 pm : Tiba ke Gunung Tangga 15 belas.

2100 pm : Gunung Pangkin Bawah

bila dah mula malam semakin kelam, satu persatu kawan kawan ak semakin tiada tenaga, ak mula nampak kepenatan wajah dorang..Jalan 30 minit berhenti ,power nap dan berjalan semula.

2400 am : Tiba di Kem Teku..power bai kem ni..ada sungai best..ustaz nan dan abg zack terkandas di belakang sebab pewai yg amat sangat..dorang turun jam 1.00 pagi ke kem teku..

Makan nasi lauk kari + kopi + air garam = tido di bawah fly and ground.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s