CENDOL KAJANG 

hi.kalini nk bawak jalan jalan makan CENDOL kat Kajang. Bandar sate tersohor. Kebanyakan orang kalau datang ke Bandar Kajang ni, 2 benda dia Akan tanya yakni JEM atau SATE. 

Kalau nak tahu kt Kajang ni ada satu kedai cendol lama. Dari zaman ayah dia sampai lah anak dia yang jadi tauke sekarang. Ramai juga pekerja dia ak tengok. 

Sejak tahun 90 an ak dah mula makan cendol ni. Kalau dulu ayah yang selalu bawa ak ke sini. Sekarang orang tua ku dah tinggal di Pahang.

Lokasi cendol Kajang ni terletak di tengah tengah Bandar Kajang. Sebelah Maybank dan warung ini berkongsi dengan Tokong Cina. Setengah orang panggil cendol tokong. 

Ini adalah view jalan yang nak ke cendol Kajang.Model dalam gambar ialah tenggiling ak untuk mencari rezeki.5 tahun beb dengan motor ni.Hahaha. 

Terdapat banyak menu di kedai cendol Kajang ni. 

Sebagaimana yang kita tahu cendol ni menu berbunyi,  cendol kosong, cendol pulut, cendol kacang, cendol biasa, cendol durian, mee goreng, mee rojak,mee rojak ayam. 

Cendol serendah RM 2.00 kalau minum di situ, kalau korang bungkus RM 3.00.


Cendol pun dah habis. Jangan lupa Cuba wehh.. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s